piątek, 14 września 2012

Kwiaty cukinii nadziewane ricottą

dla 2 osób


czas: 40 minut


kilka kwiatów cukinii
200g sera ricotta
starta skórka z połowy pomarańczy
sok z połowy pomarańczy
50 g startego parmezanu
łyżka oliwy z oliwek
sól
pieprz
3/4 szklanki mąki + 3 łyżki do obtoczenia
3/4 szklanki wody gazowanej
olej do smażenia




  
Przygotowanie kwiatów cukinii od dawna było moim kulinarnym marzeniem. Nie mogłem ich jednak nigdzie dostać. Zapytałem znajomego sprzedawcę warzyw, czy nie mógłby, przy okazji, zerwać dla mnie kilku kwiatów ze swojej uprawy. Był trochę zdziwiony, ale przywiózł je w następnym tygodniu. Szczęśliwy,
postanowiłem przygotawać je w najprostszy i najszybszy możliwy sposób.    

Dokładnie, ale bardzo delikatnie umyj kwiaty. Osusz je.
Przygotuj nadzienie: mieszając ricottę z parmezanem, sokiem i skórką z pomarańczy, oliwą, solą i pieprzem. 
Mąkę wymieszaj z wodą i odrobina soli, tak aby nie było grudek.
Na dodatkowy talerz wysyp pozostałą mąkę. 
Zacznij od delikatnego  rozchylenia kwiatów, następnie, z wyczuciem, napełniaj je nadzieniem. Uważaj, aby nie przesadzić z ilością, bardzo łatwo je uszkodzić. Ja użyłem dużej strzykawki, ale można też użyć rękawa cukierniczego.
Kwiaty obtocz w mące, a następnie po kolei w cieście. Poczekaj, aż nadmiar ciasta spłynie.
Smaż partiami w rozgrzanym głębokim oleju.
Podawaj jak najszybciej, jeszcze ciepłe !









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz